Garanti og retur
Alle produkter er dækket af producentens garantiperioder.
Direktiv 1999/44/EC er gyldigt i EU-lande, som giver mindst 24 måneders garantiperiode.
Ved indsendelse af produktet til garantireparation er det nødvendigt at have købsdokumentet eller et udfyldt garantibevis.
Hvis produktet er beskadiget inden udløbet af den angivne garantiperiode, udføres garantireparationen gratis.
Garantiforpligtelser gælder ikke :
- for defekte lyskilder;
- produktet ikke anvendes i overensstemmelse med dets tilsigtede formål (til kommercielle, produktionsmæssige formål eller uden at overholde kravene specificeret i brugsanvisningen);
- enhver selvreparation er blevet udført, tætninger er beskadiget, der er tegn på, at produktet er blevet pillet ved osv.;
- der er mekanisk skade på produkthuset eller andre dele;
- produktet var forkert forbundet til strømkilden eller beskadiget på grund af for høje strømforsyningsspændingsimpulser under elektrisk installationsarbejde i transformerstationer, distributionsfaciliteter osv.;
- produktet er beskadiget af lyn, ild, vand eller andre elementer, aggressive stoffer, væsker osv.;
- til produkttilbehør, tilbehør, dele og enheder med begrænset levetid.
Køber har ret til at fortryde en fjernsalgsaftale eller en aftale indgået uden for fast ejendom inden for 14 dage, med undtagelse af undtagelserne i denne artikels stk. (uden at angive årsagen og pådrage sig andre omkostninger end dem, der er specificeret i artikel 6.22811 i denne kodeks.
Købers ret til at fortryde en fjernsalgsaftale og en aftale uden for fast forretningssted gælder ikke for følgende kontrakter:
1) for servicekontrakter, ifølge hvilke tjenesterne leveres fuldt ud til brugeren, og som giver brugerens forpligtelse til at betale prisen, hvis brugerens udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at han mister retten til at fortryde kontrakten, når iværksætteren fuldt ud opfylder kontrakten blev opnået før påbegyndelse af tjenesten;
2) for kontrakter, ifølge hvilke prisen på de solgte varer eller de leverede tjenesteydelser afhænger af udsvingene på det finansielle marked i den fortrydelsesperiode, der er specificeret i stk. 1 i denne artikel;
3) kontrakter om varer, der er fremstillet efter særlige anvisninger fra brugeren, dvs. varer, der ikke er præfabrikerede, og som er fremstillet efter brugerens personlige valg eller anvisning, uanset om varen er påbegyndt produktion eller ej, eller om varer, som er tydeligt skræddersyet til brugerens personlige behov;
Emballage
Alle kunder anbefales at beholde den originale produktemballage, hvis garantiservice er påkrævet - dette er kravet fra nogle producenter. Produktets serienummer eller andre vigtige oplysninger, der er nødvendige for identifikation af produktet, kan ikke fjernes fra produktet og emballagen.
Produktreturprocedure
Hvis der er grunde til, at det købte produkt ikke er egnet, har køber ret til at returnere det til sælger inden for 14 kalenderdage efter modtagelse af varen.
VIGTIGT: Indsend venligst et krav om forkert produktkonfiguration, skade eller andre uoverensstemmelser senest 24 timer. fra tidspunktet for modtagelse af pakken (fra det øjeblik du bekræfter modtagelsen af pakken med en underskrift til kureren). Inden du returnerer varerne, anbefaler vi, at du laver en aftale med den ansvarlige medarbejder på e-mail. på mail: [email protected] eller på telefon +370 609 14143 vedrørende returnering af produktet, som vil hjælpe dig med alle spørgsmål.
I overensstemmelse med den i loven fastsatte procedure forpligter Sælger sig til straks og senest inden fjorten dage fra den dag, hvor køberen har betalt, at tilbagebetale alle omkostninger betalt af køberen, herunder omkostningerne ved levering af varerne betalt af køberen. han modtog købers meddelelse om fortrydelse af kontrakten. Såfremt Køber annullerer kontrakten, afholder Køber de direkte omkostninger ved returnering af varerne.
Når køber nægter at modtage ikke-defekte leverede varer, skal han betale forsendelsesomkostningerne ved returnering af varerne til os.
Det returnerede produkt skal være ubrugt og i original emballage med undtagelse af vakuumgennemsigtig emballage.
Alle fabriksmærkater, inklusive serienummeret, skal være på produktet og/eller dets emballage.
Hvis køberen fik solgt et non-food produkt af uhensigtsmæssig kvalitet, og sælgeren ikke drøftede sine mangler med køberen, har køberen ret til at kræve af sælgeren:
- erstatte et produkt af utilstrækkelig kvalitet med et produkt af passende kvalitet;
- reducere prisen på produktet i overensstemmelse hermed;
- inden for et rimeligt tidsrum at fjerne produktfejl gratis;
- at godtgøre omkostningerne ved afhjælpning af produktets mangler, hvis sælger ikke fjernede dem inden for rimelig tid, har forbrugeren selv eller med hjælp fra tredjemand fjernet manglerne;
- ensidigt opsige salgskontrakten og kræve de penge, der er betalt for produktet, tilbage.
Varerne ombyttes eller returneres på købsstedet eller et andet sted, som sælger har angivet, hvilket er bekvemt for køber. Køber fremsætter en skriftlig anmodning til sælger med angivelse af varens mangler. En kassekvittering eller køb-salg-kvittering eller andet dokument, der bekræfter køb-salg af varer fra denne sælger og et garantidokument (hvis kvalitetsgarantiperioden er fastsat for de solgte varer) er vedlagt ansøgningen.
Hvis køber ikke bryder sig om formen, størrelsen, farven, modellen eller fuldstændigheden af det købte produkt, har han ret til at erstatte det med et tilsvarende produkt inden fjorten dage fra salgsdagen for non-food produkter, medmindre sælger har indstille en længere periode.
Hvis sælger ikke har et produkt, der er egnet til ombytning, har køber ret til at returnere produktet til sælger inden for den angivne frist og få de betalte penge tilbage.
I tilfælde af tvist om ændringer i produktets udseende eller beskadigelse af produktet, skal sælger skriftligt henvende sig til Statens Tilsyn for Ikke-Fødevarevarer, og efter modtagelsen af de skriftlige konklusioner herfra straks underrette køber.