Garanti og returnering

Alle varer gælder for garantiservice erklæret af en producent.

  • I henhold til EU-direktiv 1999/44 / EF skal EU-lande stille mindst 24 måneders garantiperiode.
  • For produktreparationsklienten skal have et købsbevis eller en gennemført passgaranti.
  • Hvis varen er brudt inden udgangen af den periode, der er angivet i garantien, udføres garantireparationer gratis.

Garanti obl igationer gælder ikke for :

  • ødelagte lyskilder;
  • hvis produktet ikke blev brugt til dets tilsigtede formål (kommercielle eller industrielle formål eller i overensstemmelse med kravene, der er specificeret i brugervejledningen) ;
  • enhver uafhængig reparation af beskadigede tætninger blev udført, eller hvis der er tegn på, at forsøget på at adskille produktet;
  • hvis der er tegn på skader på et mekanisk hus eller andre dele;
  • Produktet er forkert tilsluttet en strømkilde eller brudt på grund af overdreven højspændingspulsforsyning til elektrisk installationsarbejde i transformatorstationer og distributionsudstyr osv.;
  • produktet blev beskadiget af tordenvejr, brand, vand eller andre katastrofer, aggressive materialer, væsker osv.;
  • garanti er ikke gyldig for produkttilbehør, dele og samlinger, hvis eksplosionsperiode er begrænset.

Emballage

Alle klienter anbefales at opbevare den originale pakke aldring af varerne, hvis du har brug for garantiservice, da dette er nogle af producenternes hævder. Fjern ikke produktets serienummer eller andre relevante oplysninger, der er nødvendige for identifikation af varerne.

Returnering af varerne

Hvis produktproduktet ikke kræver kundens behov, er det muligt at returnere vare til sælgeren inden for 14 kalenderdage efter modtagelse.

Produktet skal returneres ubrugt og i den originale emballage, med undtagelse af gennemsigtig vakuumpakning.

Alle fabriks-klistermærker, inklusive serienummer, skal være på produktet og / eller emballage.

Hvis køberen har købt den utilstrækkelige kvalitet af varer, der ikke er fødevarer, og som mangler ikke blev drøftet med sælgeren, har køberen ret til at kræve sælgeren af muligheden:

  • for at erstatte den utilstrækkelige kvalitet af produktet tilstrækkelig kvalitetsprodukt; & nbsp;
  • for at reducere prisen;
  • inden for en rimelig tid til at fjerne den korte levering af varer uden betalingsfejl;
  • for at kompensere fjernelsesomkostninger for produktdefekterne, hvis køberen fjernede deffekterne selv eller ved hjælp af tredje del efter den rimelige tid, inden sælgeren ikke fjernede manglerne.
  • for at opsige salgskontrakten og anmode om et afkast for den betalte vare. & nbsp;

Varer udskiftes eller returneres til kunden på købsstedet. Køberen skal indsende en skriftlig anmodning til sælgeren om manglen på varer. Ansøgningen skal ledsages af en kontant kvittering eller salgskvittering eller andet salg af varer fra sælgeren, der bekræfter dokumentet og salgsdokumentet (hvis den solgte vare sæt af kvalitetsgarantiperiode).

Hvis køberen ikke kan lide form, størrelse, farve, mønster af varen har det ret til inden for 14 dage efter datoen for salg af fødevarer, hvis sælgeren ikke har fastlagt en længere periode, at erstatte varerne med et lignende produkt.

Hvis sælgeren kan ikke ændre varen til den rette, køberen har ret til inden for fristen at returnere produktet til sælgeren og inddrive de betalte penge for det.