Garanti og returnering

Alle produkter er dækket af producentens garantiperioder.

Direktiv 1999/44/EC er gyldigt i EU-lande, som giver mindst 24 måneders garantiperiode.
Ved indsendelse af produktet til garantireparation er det nødvendigt at have købsdokumentet eller et udfyldt garantibevis.
Hvis produktet er beskadiget inden udløbet af den angivne garantiperiode, udføres garantireparationen gratis.


Garantiforpligtelser gælder ikke:

  • for defekte lyskilder;
  • produktet ikke anvendes i overensstemmelse med dets tilsigtede formål (til kommercielle, produktionsmæssige formål eller uden at overholde kravene specificeret i brugsanvisningen);
  • enhver selvreparation er blevet udført, tætninger er beskadiget, der er tegn på, at produktet er blevet pillet ved osv.;
  • der er mekanisk skade på produkthuset eller andre dele;
  • produktet var forkert forbundet til strømkilden eller beskadiget på grund af for høje strømforsyningsspændingsimpulser under elektrisk installationsarbejde i transformerstationer, distributionsfaciliteter osv.;
  • produktet er beskadiget af lyn, ild, vand eller andre elementer, aggressive stoffer, væsker osv.;
  • til produkttilbehør, tilbehør, dele og enheder med begrænset levetid.

 

Emballage

Alle kunder anbefales at beholde den originale produktemballage, hvis garantiservice er påkrævet - dette er kravet fra nogle producenter. Produktets serienummer eller andre vigtige oplysninger, der er nødvendige for identifikation af produktet, kan ikke fjernes fra produktet og emballagen.

 

Produktreturprocedure

Hvis der er grunde til, at det købte produkt ikke er egnet, har køber ret til at returnere det til sælger inden for 14 kalenderdage efter modtagelse af varen.

Når køber nægter at modtage ikke-defekte leverede varer, skal han betale forsendelsesomkostningerne ved returnering af varerne til os.

Det returnerede produkt skal være ubrugt og i original emballage med undtagelse af vakuumgennemsigtig emballage.

Alle fabriksmærkater, inklusive serienummeret, skal være på produktet og/eller dets emballage.

Hvis køberen fik solgt et non-food produkt af uhensigtsmæssig kvalitet, og sælgeren ikke drøftede sine mangler med køberen, har køberen ret til at kræve af sælgeren:

  • erstatte et produkt af utilstrækkelig kvalitet med et produkt af passende kvalitet;
  • reducere prisen på produktet i overensstemmelse hermed;
  • inden for et rimeligt tidsrum at fjerne produktfejl gratis;
  • at godtgøre omkostningerne ved afhjælpning af produktets mangler, hvis sælger ikke fjernede dem inden for rimelig tid, har forbrugeren selv eller med hjælp fra tredjemand fjernet manglerne;
  • ensidigt opsige salgskontrakten og kræve de penge, der er betalt for produktet, tilbage.

 

Varerne ombyttes eller returneres på købsstedet eller et andet sted, som sælger har angivet, hvilket er bekvemt for køber. Køber fremsætter en skriftlig anmodning til sælger med angivelse af varens mangler. En kassekvittering eller køb-salg-kvittering eller andet dokument, der bekræfter køb-salg af varer fra denne sælger og et garantidokument (hvis kvalitetsgarantiperioden er fastsat for de solgte varer) er vedlagt ansøgningen.

Hvis køber ikke bryder sig om formen, størrelsen, farven, modellen eller fuldstændigheden af ​​det købte produkt, har han ret til at erstatte det med et tilsvarende produkt inden fjorten dage fra salgsdagen for non-food produkter, medmindre sælger har indstille en længere periode.

Hvis sælger ikke har et produkt, der er egnet til ombytning, har køber ret til at returnere produktet til sælger inden for den angivne frist og få de betalte penge tilbage.

I tilfælde af tvist om ændringer i produktets udseende eller beskadigelse af produktet, skal sælger skriftligt henvende sig til Statens Tilsyn for Ikke-Fødevarevarer, og efter modtagelsen af ​​de skriftlige konklusioner herfra straks underrette køber.